Hongkong en Drama - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu Hongkong en Drama - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu

Hongkong en Drama

Door: Thomas Teunissen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

29 Mei 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Ja toch weer net niet gelukt om in Shanghai wat te plaatsen.
Dit keer had het echter twee redenen.

Zoals jullie hebben kunnen lezen zou ik na Japan naar Shanghai gaan.
Ik mooi op tijd op het vliegtuig om te vliegen waar het gezeur ging beginnen.
China liet me het land niet in. Volgens hun was mijn visum verlopen wat volgens de reisorganisatie waarbij ik het heb geboekt niet zou zijn.
Ik heb dus verkeerde informatie gekregen waardoor ik China niet naar binnen moet.
Zou ik alleen reizen prima, ik blijf wel wat dagen langer is het mooie Japan.
MAAAAR

Sophie zou op dezelfde ochtend als mij aankomen in Shanghai om hier 10 dagen met mij door te brengen. Drama dus.
Zij staat in Shanghai ik sta in Tokyo en mag China niet in.
Na een hoop geregel heb ik de bus gepakt naar Tokyo (2uur reizen) om naar de chinese ambassade te gaan voor een nieuw visum.
Daar aangekomen dacht ik op tijd te zijn maar ik kon pas mijn paspoort op woensdag terug krijgen met het benodigd visum (het was donderdag)
Nog meer drama dus.

Na een hoop geregel en gedoe en hulp van mijn moeder (heel veel dank daarvoor!!!) is mijn vliegticket omgezet naar Shanghai voor 24 mei en heeft Sophie een ticket naar Tokyo geboekt om dan maar hier 9 dagen samen door te brengen. Duur geintje...

Goed een dag later is Sophie aangekomen dus wij kunnen samen Tokyo gaan verkennen (ik voor de 2e keer)
Hele leuke tijd gehad en nog best veel dingen gezien.

De tijd is voorbij gevlogen met de leuke bezichtigingen en wat ik allemaal heb gedaan zou ik niet eens weten. Sowieso bijna alle toeristische activiteiten, hoe kan het ook anders.

Na Tokyo dus naar Shanghai gevlogen, nee niet om deze stad te bezichtigen maar om vanuit hier door te vliegen naar Hongkong, de stad waar ik nu ben.
Er zat gelukkig maar 19 uur tussen de twee vluchten dus heb ik heerlijk op een bankje geslapen op het vliegveld terwijl Sophie ondertussen onderweg was terug naar Nederland.


Eenmaal in Hongkong aangekomen is het warme en klamme weer begonnen. 33 graden overdag, 27 a 28 in de avond en een luchtvochtigheidsgraad van 75%.
Hongkong is een mooi en grote stad. Alleen maar wolkenkrabbers en overal zijn bussen, trams en mensen. Echt een stad wat nooit gaat slapen. Althans het gebied waar ik zit.

Als uitstapje ben ik vandaag naar Macau gegaan met eigenlijk maar 1 reden. De macau toren.
De macau toren is een toren van 300+ meter met een bungeejump mogelijkheid van de toren af van 233 meter.
Nog nooit eerder heb ik dit gedaan maar het was echt geweldig!
Echt een ervaring en beleving die ik niet snel zal vergeten.
Verder wat gegokt in Macau (Las Vegas van Azie) maar helaas alleen verloren.

Nog een paar dagen hier en zondag vlieg ik alweer door naar het laatste land van deze reis: Vietnam.

Hier zal ik nog een maand doorbrengen waarna ik alweer richting Nederland ga. Wat is de tijd snel gegaan, al 10,5 week weg. Weet nog als de dag van gisteren dat ik in Nederland was.

Vanuit Hanoi ga ik weer proberen iets te sturen.

Fotos staan ook ergens

  • 29 Mei 2014 - 21:04

    Marian:

    wat stoer dat je dat gedurfd hebt, ik zou het voor geen goud doen. Wel mooie foto'serbij

  • 29 Mei 2014 - 21:15

    Beppie:

    Ik snap dat het een enorme belevenis is!!! Denk niet dat ik het na zou doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

23 jarige man, afgestudeerd in technische bedrijfskunde en ga voor ik ga doorstuderen nog even een reis maken om wat meer van de wereld te zien.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 6516

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Reis naar het oosten

Landen bezocht: