Rusland - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu Rusland - Reisverslag uit Listvyanka, Rusland van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu

Rusland

Door: Thomas Teunissen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 Maart 2014 | Rusland, Listvyanka

Na een paar dagen in Moskou ben ik weggegaan met de trein richting Irkutsk, het was een treinreis van 75uur.
De eerste dag in het hostel was maar raar, naast mij sliepen er nog 3 andere mensen, Jammer genoeg, allen Russisch. Interactie en gesprekken waren dus niet te houden aangezien niemand hier Engels spreekt..
In Moskou heb ik veel meegemaakt zowel qua weer als bezienswaardigheden. De eerste dag in Moskou was het -6 en was er veel sneeuw, oftewel precies zoals ik over Rusland dacht. Zaterdag was het als afsluiter 16 graden.
Qua bezienswaardigheden is alles mega groot, hoe groter de gebouwen hoe beter het is of hoe meer macht het uitstraalt lijkt wel. Na de eerste 2 dagen de standaard toeristische gebouwen heb bezocht ben ik maar wat gaan lopen naar een plek. Na 2uur lopen was ik bij een musuem over de koude oorlog maar helaas was deze dicht, alles voor niks gelopen dus..
Verder is moskou een mooie en grote stad desalniettemin 3 dagen is genoeg om de stad te zien. Een paar metro stations zijn prachtig om te zien maar verder heb je de metro nergens voor nodig alles is prima op loop afstand te doen.

Na moskou kwam dus de treinreis. Je slaapt en leeft voor 75 uur met 3 andere op een ruimte van 5 à 6 m2..
Ik zat met 1 nederlander en 2 russen. Het leven in de trein is opzich wel lachen, bij elk station probeer je iets nieuws te kopen qua eten of drinken wat je vervolgens met iedereen op eet.
Maar ik kan je zeggen, Rusland heeft weinig verschil in zijn landschap het enige wat je zag was sneeuw en bomen.
Na de treinreis zijn we aangekomen in Irkutsk, meteen een transfer naar listvianka gepakt aan het baikalmeer. Eén omschrijving hiervoor: Prachtig.

Het meer is grotendeels bevroren, zo dik dat veel auto's er overheen rijden.
Verder is listvianka maar een klein simpel dorpje van nog geen 2000 inwoners.

Nu klaarmaken voor het laatste dagje Rusland morgen om dan weer 30 uur in de trein te zitten naar Ulaanbataar (Mongolië).

Tot dusver een prachtige reis!

  • 28 Maart 2014 - 21:28

    Ronald:

    Goeien handel!
    Veel plezier bij de Mongols!

  • 31 Maart 2014 - 22:29

    Beppie:

    klinkt wel erg koud. Hoop dat het niet gekker wordt.
    Ook jak melk drinken hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

23 jarige man, afgestudeerd in technische bedrijfskunde en ga voor ik ga doorstuderen nog even een reis maken om wat meer van de wereld te zien.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 6523

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Reis naar het oosten

Landen bezocht: