China - Reisverslag uit Xi'an, China van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Xi'an, China van Thomas Teunissen - WaarBenJij.nu

China

Door: Thomas Teunissen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 April 2014 | China, Xi'an

Het is weer eens tijd voor een verslag vanuit het verre oosten.
Momenteel heb ik een internet plek gevonden waar ik rustig kan zitten om dit te typen.

De laatste keer heb ik verteld over mongolie en kort over Beijing.
Wat ik vergeten ben te vertellen gaat nog over Listvianka, Rusland.
Hier ben ik namelijk nog gaan hondensleerijden.
Echt een prachtige ervaring en geweldig om mee te maken.

In totaal heb ik 10 dagen in Beijing doorgebracht. Ookal is dit een grote stad, dit is te veel. Ik heb hierdoor wel alle toeristische plekken op mijn gemak kunnen bezichtigen en i.p.v. altijd een metro te gebruiken ben ik vaak lopend gegaan.
Hierdoor zie je stukken die haast niemand ziet, ik ben zo terecht gekomen in sloppenwijken waar ik graag een foto van wilde maken maar het was daar simpelweg te gurig dat ik mijn camera niet 'durfde' te pakken dus helaas.
Na een week in Beijing zijn mijn ouders ook aangekomen in deze stad. De eerste avond samen zijn we ergens gaan eten waarna zij de volgende ochtend de stad weer hebben verlaten voor de chinese muur.
Omdat ik een gedeelte van de stad al had gezien en mijn ouders aan de andere kant van de verboden stad zaten heb ik een hostel hier in de buurt genomen. Aangezien ik deze plek nog niet kende ben ik hier wat gaan rondlopen en heb ik weer een hoop nieuwe dingen gezien.
Na 2 dagen ben ik samen met mijn ouders wat toeristische dingen gaan bezichtingen (2e keer voor mij dus). Bij de verboden stad aangekomen was al snel duidelijk dat er een hoop was afgezet ten opzichte van de vorige keer, blijkbaar omdat er een ' belangrijke' groep mensen de stad kwam bezoeken. In eerste instantie was dit natuurlijk balen maar met het idee gekomen om terug te lopen en kijken of de soldaten (die de afgezette stukken bewaakte) weg gingen na de mensen bleek dit zo te zijn.
Hierdoor konden we alsnog de gehele stad zien.

17 April ben ik met mijn ouders met de trein naar Pingyao gegaan.
Een stad wat op de unesco wereld erfgoedlijst staat. Hier hebben we een wandeling over de stadsmuur gemaakt en hebben we de stad in de muur bekeken. De stad stelt niet heel veel voor en naar mijn inziens zijn we hier te lang geweest. De 2e dag hebben we wat tempels bezocht en zijnw e ons klaar gaan maken om de trein naar Xi'an te pakken.

Na weer 10 uur in de trein zijn we aangekomen in Xi'an. Een hele grote en drukke stad. Het lijkt alsof deze stad drukker is dan Beijing.
De eerste dag hier zijn we de stad doorgelopen en hebben we een bekende moslimwijk bezocht en over een aantal markten gelopen.
De 2e dag zijn we gegaan naar waarom we naar deze stad zijn gegaan.
Het terracotta leger.
Dit leger is echt geweldig om te zien hoe een keizer bijna 3000 jaar geleden zo veel beelden heeft laten maken om zichzelf in zijn volgend leven te beschermen. Echt een aanrader om hier langs te gaan mocht je in de buurt zijn.

Vervolgens stond op de planning om vandaag terug te gaan naar Beijing om hier nog door te brengen tot 1 mei wanneer ik vlieg naar Tokyo.

Dit plan is echter gewijzigd.
Ik heb vanavond weer een treinrit van 10 uur voor de boeg.
De oh zo bekende stad Chongqing staat als volgende op mijn lijst om te bezoeken. Vanuit hier wil ik een soort van cruise maken op de Yantze River waar je schijnbaar een prachtig uitzicht hebt.
Waar ik precies uit kom weet ik nog niet, het enige wat ik weet is dat ik uiterlijk 30 april weer in Beijing wil zijn.
De stad waar ik nog nooit van heb gehoord schijnt overigens een best grote stad te zijn met bijna 30 miljoen inwoners!

Wellicht dat ik in Beijing nog een bericht kan plaatsen maar anders is mijn volgend bericht vanuit Japan.

  • 22 April 2014 - 12:12

    Margot Van 't Hof:

    Hé Thomas,

    Wat ontzettend leuk om af en toe een berichtje van je te lezen! Wat gek moet het zijn om in zo'n korte tijd met zoveel landen, culturen en landschappen in aanraking te komen! Je zult je ogen wel uitkijken! Geen last gehad van die 2-uur durende trektocht als cowboy? Je maakt me nieuwsgierig naar de foto's van wat je allemaal gezien hebt!

    Heel veel plezier in Chongqing en op de Yangtze river! Als ik google moet geloven krijg je inderdaad een prachtig uitzicht! Houd die camera dus bij de hand!

    Groetjes,
    Go

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

23 jarige man, afgestudeerd in technische bedrijfskunde en ga voor ik ga doorstuderen nog even een reis maken om wat meer van de wereld te zien.

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6503

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Reis naar het oosten

Landen bezocht: